Isnin, 1 Disember 2014

Buah mahkota dewa dan penyakit jantung


السلام عليكم 


Salam selamat petang rakan2 yang di muliakan apa khabar semua sihat? jagalah kesihatan anda dan orang di sekeliling anda semoga anda sekeluarga sihat sejahtera sepanjang hayat. Kepada yang dah tahu macam mana nak cegah nanti boleh share ngan orang lain plak ye, mungkin di belakang rumah kenalan anda ada tumbuhan ni tapi dia pun tak kenal macam mana nak buat so kita share la untuk kebaikan bersama. Pokok mahkota dewa apa yang menariknya ialah ada kajian menunjukkan dari negara jiran kita dalam merawat darah beku & sakit jantung yang menjadi pembunuh (asbab). Ia boleh di cegah sekiranya di kesan dari awal jangan sampai terlewat je la. 

Tumbuhan ini juga di kenali sebagai Phaleria macrocarpa dalam nama sainstifiknya, ia adalah herba yang berasal dari Indonesia dan Malaysia dan sekitar nusantara. Pokok Mahkota dewa seringkali di jadikan sebagai herba bagi masyarakat setempat, ketinggiannya boleh mencapai 3-5 meter dan mempunyai buah berwarna hijau & merah.

Hasil kajian pakar perubatan Dr Raymond R. Tjandrawinata dari Dexa Medica Jakarta, Indonesia mendapati "Dalam pokok Mahkota Dewa, (buah, daun, akar, batang) terdapat pelbagai sebatian, di mana masing-masing mempunyai fungsi yang berbeza. Sebagai contoh satu kompaun boleh merawat kesakitan haid, yang lain yang boleh merawat sakit endometriotic , dan yang lain boleh mengurangkan tahap kolesterol HDL, Selain itu terdapat sebatian untuk merawat kanser payudara dan Kami mendapati satu kompaun boleh menyembuhkan hepatitis C dan kami akan menggunakannya.

Cara menghasilkannya ambil 10 helai hirisan buah mahkota dewa yang telah di potong masukkan ke dalam air panas (dan kacau). Apabila sudah sejuk baru di minum perlahan-lahan (buah jangan di makan pulak). Kalau air dah kering masukkan air panas lagi dan ulang hingga buah kembang dan pucat. Jika anda terasa pening akibat dari minum air rebusan tadi sila minta nasihat Dr yang terdekat.


 Sekiranya anda ingin tahu dengan lebih lanjut tentang tumbuhan ini sila hubungi kami di +60189188917 di sana kami akan beri khidmat nasihat yang lebih detail lagi sekian 



Sumber gambar di 
www.eracekap.com
tehdaunjaticinanuansa.blogspot.com
Segata.blogspot.com
Linaherb.blogspot.com
Tehmahkotadewa.blogspot.com
Idlinkedin.com





Tiada ulasan:

Catat Ulasan